profielfotocopybeautycarlijn

Toen ik 11 jaar was, besloot ik standvastig: ik word beautyredacteur. Geregeld neusde ik in het toilettasje van mijn moeder, om me te vergapen aan haar poederdoos, lipsticks en pincet. Toen ik een abonnement kreeg op Tina, later de Fancy en nog later Yes, bladerde ik linea-recta door naar de beautypagina’s. Want mode en celebrities konden mij overduidelijk veel minder boeien. Beautyredacteur bij een magazine ben ik nooit geworden. Niet dat ik daar om heb getreurd. In 2011 werd me de kans geboden aan de slag te gaan bij deBijenkorf.nl, waar mijn ogen voor de online (beauty)wereld werden geopend. Na drie jaar over de mooiste beautymerken en nieuwe lanceringen te hebben geschreven, begon het te kriebelen. Dit kon ik toch ook voor mezelf doen? Ik veranderde mijn bedrijfsnaam (toen nog Carlijn Biesemaat Tekstproducties) in Copy & Beauty, richtte me op opdrachtgevers in de beautybranche en startte daarnaast mijn eigen beautyblog.

En nu, 7 jaar later, doe ik precies datgeen waar ik blij van word en waar ik energie van krijg: schrijven over beauty en cosmetica. Tot mijn opdrachtgevers behoren onder andere LUSH Fresh Handmade Cosmetics, Pracht PR, Argandia, The Brand Agency, Grand Hotel Amrâth Kurhaus, Unilever (Dove, Zwitsal, Andrélon, Rexona, Prodent), Noeran Cosmetics, Arganwinkel.nl, Weight Watchers en Laqa & Co. Daarnaast schrijf en herschrijf ik regelmatig copy voor websites, folders, nieuwsbrieven en social media. Dit doe ik voor beautysalons en cosmeticawebshops.

Meer weten over mijn werk, opleidingen en cursussen? Neem een kijkje op mijn LinkedIn-pagina.

Ben je al overtuigd en wil je mij inzetten voor een tekstklus? Neem contact op.